RESPECT® Methode​

Een goede verkoper of adviseur heeft drie dingen nodig: kennis, vaardigheden en de juiste attitude. Met onze SalesRESPECT® methodiek train je de juiste mindset en slijp je je salesvaardigheden. Zo verrijk je je kennis over de klant en bereik je het maximale resultaat.

SalesRESPECT® is een gespreksmethodiek die niet alleen structuur aanbrengt in een verkoopgesprek, maar verkopers ook leert hoe ze aantoonbare toegevoegde waarde kunnen verkopen aan hun klanten. Onze methode richt zich niet op het product, maar op de (on)zichtbare problemen en uitdagingen van de klant.

Veel verkopers hebben last van bezwaren van de klant en kiezen er voor zich te bekwamen in het omgaan met bezwaren. SalesRESPECT® gaat een stap verder en helpt de verkoper bezwaren te voorkomen. Hoe we dat doen? Neem direct contact met ons op.

Resultaat en Rapport
In sales draait alles om het behalen van resultaat. Welke invloed heb jij daarop? Hoe neem jij daar 100% verantwoordelijkheid voor? Bij het behalen van resultaat is ook de klik met de klant cruciaal. We noemen dat ‘in rapport zijn’ met elkaar. Wat is rapport eigenlijk? En hoe creëer en beïnvloed je het?
R
Evaluatie Business Window
Je kunt alleen oplossingen verkopen als je de business van de klant heel goed kent. Evalueer samen met de klant het Business Window en ontdek waar jij mogelijk waarde kunt gaan toevoegen.
E
Situatieanalyse
Het is van groot belang de huidige situatie van de klant te doorgronden en te snappen welke processen cruciaal zijn in het kader van jouw product of dienst. Aan de hand van dieptevragen leer je hoe je - nog beter - de huidige situatie van de klant in kaart kunt brengen.
S
Probleemanalyse
Welk probleem ga jij voor je klant oplossen? Ontdek jij ook alle (onzichtbare) problemen die bij je klant kunnen spelen? Ontdek hoe jij hierbij nóg beter zou kunnen helpen. Leer de juiste vragen te stellen om alles, maar dan ook alles boven water te krijgen.
P
Effectanalyse
Soms zie jij meer dan de klant zelf en weet je hoe het beter zou kunnen. Simpelweg een klant van jouw ideeën overtuigen helpt dan niet. Leer hoe je de klant kunt laten profiteren van een optimale effectanalyse.
E
Consequentieanalyse
Effecten hebben consequenties. Hoe meer inzicht je in de problemen van je klant hebt, hoe beter je de effecten en consequenties ervan kunt overbrengen op de klant. Hierdoor zal het verlangen naar een oplossing steeds groter worden.
C
Toegevoegde waarde vragen
Niet jij, maar de klant bepaalt of jouw oplossing toegevoegde waarde heeft. Je kunt de klant wel op weg helpen bij het creëren van dit inzicht. In deze fase leer je Toegevoegde Waarde vragen te stellen.
T

Meer sales?

Heb je vragen over onze methodiek of wil je je aanmelden voor een training?