“Sorry, geen behoefte aan!”

Nou, die hebben wij al vaak gehoord in ons leven … en helaas het lot van veel verkopers en adviseurs … heel vaak ‘nee’ krijgen en af en toe een ‘ja’.

Als verkoper moet je wel tegen een stootje kunnen en een beetje een plaat voor je hoofd hebben toch?

Is er iets aan te doen om vaker een ‘ja’ te krijgen? Jazeker, in de SalesRESPECT® Open Training is de klantbehoefte de rode draad waar alles om draait en leer je dat drammen in ieder geval niet werkt!😉

Maarrrr … laten we het eens van de andere kan bekijken …

Stel dat wel het echt zo is en de klant geen behoefte aan jouw product of oplossing heeft … maar jouw verkoper weet bij de klant toch ruimte voor een vervolg te krijgen … wat dan?? Nou, bijvoorbeeld dit:

✅ Lange sales trajecten met lage kans van slagen worden opgestart.
✅ Bestaande producten en/of diensten worden ‘getweakt’ om deze ene klant toch binnen te kunnen halen.
✅ Bestaande processen en systemen worden omzeild, of erger nog verstoord, om wat eigenlijk niet kan, mogelijk te maken.
✅ De al drukke afdelingen worden als gevolg van openstaande vacatures onder nog hogere druk gezet
✅ Uiteindelijk vraagt het management zich af of ze dit soort klanten onder deze voorwaarden wel willen …

… en je begrijpt het al … dan is het kwaad reeds geschied …

Herken je dit?

In onze trainingen maken wij de deelnemers bewust van dit verschijnsel. Want innovatie is goed, maar wel met RESPECT voor de eigen organisatie, collega’s en producten en diensten. Wij maken de deelnemers bewust van het verschil tussen Latente en Concrete klantenbehoeften en ontwikkelen de Toegevoegde Waarde Mindset. Vervolgens helpt de RESPECT® methodiek met het ontdekken van die Latente behoeften. Zijn die er niet?, jammer dan, maar dat voorkomt een hoop kostbaar gedoe.

Wil je hier meer over weten? Neem contact met ons op!

Nieuwsgierig?​

Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem direct contact op of kijk op onze trainingspagina.

Deze link is alleen beschikbaar voor klanten die toegang hebben tot een door SalesRESPECT® ontwikkelde Academy. Meer weten? Neem contact met ons op.